L’Espinaler renova la seva imatge

La marca de Vilassar ha rejovenit el logotip per captar els nous mercats gurmet

Nova imatge gràfica d’Espinaler

La marca d’aperitius i vermuts maresmenca Espinaler, fundada el 1896, rejoveneix la seva imatge per continuar la seva nova etapa d’internacionalització, apostant per una comunicació global amb una imatge més moderna i de qualitat.

L’Espinaler conjuga la tradició i el costum, com és la d’anar a fer el vermut, amb un esperit emprenedor que ha impregnat aquests darrers mesos amb les obertures de botigues i nous canals de distribució en mercats tan llunyans com el Japó i Hong Kong.

Així doncs, per donar-se a conèixer i explicar els seus productes als nous públics i mercats, han redissenyat els envasos i la imatge de marca, i s’ha presentat en un acte aquest dilluns 9 de març, a l’antiga fàbrica Damm. Amb aquest objectiu, Miquel Tapias, actual gerent de l’empresa, continua junt amb els seus fills, David i Miki Tapias, la 5ª generació de l’empresa familiar al capdavant dels nous mercats, apostant pels productes de qualitat, i ha comptat amb un showcooking dirigit per Nandu Jubany per descobrir les novetats dels seus productes i vermuts.

La ‘bona’ espina

Una redefinició del logotip de l’espina de la marca que adopta una imatge més activa, seguint la línia divertida, són els que s’estamparan a partir d’aquesta setmana en tots els nous envasos de les conserves, patates xips i vermuts Espinaler. Per aquest, s’ha comptat amb el treball del mateix dissenyador que als anys ‘70 va crear la icona de la casa, Josep Maria Cardona. Aleshores, explica Tapias, era una espina animada amb un puro i bastó, que pretenia enaltir els valors tradicionals i familiars. Ara, l’espina es desfà d’aquests elements per treure pit i afrontar amb més energia els nous temps i els nous mercats.

Les novetats:

Espinaler també renova els seus envasos perquè el consumidor final pugui identificar-los com a producte prèmium i de qualitat en els lineals de les botigues. Les novetats incorporen l’ús dels colors grocs i daurats, tan apreciat en els productes de luxe i en els mercats asiàtics. Per exemple, s’utilitzaran en els nous envasos de les patates xips, les olives i pels taps i imatge dels vermuts. També l’etiquetatge amb tons negres en els productes d’alta gamma i l’ús de fotografies per mostrar el lloc d’origen i per explicar millor que hi ha dins dels envasos i les llaunes.

Com a novetat, afegeixen un nou format d’un dels seus productes estrella: la salsa Espinaler. A partir d’aquesta setmana es comercialitzarà en envàs de 0,25 litres, també amb la nova imatge.

Els productes d’Espinaler ‘abans i després’ de l’aplicació del canvi d’imatge

El vermut de Nandu Jubany:

Jubany ha demostrat la seva connexió amb el producte d’Espinaler, mostrant com la cuina de proximitat, el vermut i el producte enllaunat de qualitat es poden entendre bé. Un arròs amb calamarsets en llauna, espumes de vermut, carxofes embolcallades d’anxoves, un popurri de conserves de peix i marisc, un parmentier de patata amb pop en conserva, i acabant amb un sorbet gelat de vermut Espinaler, són algunes de les possibilitats de la cuina amb els aperitius.

I si a més, s’acompanyen amb un vermut, Jubany defensa que se serveixi “el vermut negre amb glaçons, un bon tall de taronja i una mica de sifó. I és imprescindible que el vermut porti olives”. Gran apassionat del vermut, diu que no el deixa de fer ni el dia de Nadal.

El xef Nandu Jubany acompanyat de la família Tapias, propietària d’Espinaler

Nou comentari